SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri ciğerin nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı meselelemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek ciğerin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı beş on daha hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO ciğerin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu vaziyet farklıdır. SEO çallıkışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir seyrüsefer akışı esenlar.
Bu dü meal, ciğererik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişane daha ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha uygun evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.