Klima aletinin zamanı adamlık denli eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor sağlamak bâtınin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bâtınin kez gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk makro kullanma sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her çağ 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam eden uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir süreçtir. Günümüzde insanlar, elan gamsız ve randımanlı evetşayabilmek bâtınin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima gösterişli olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut meseleyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert arzu etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok tadil evet. Imdi klima sıfır meseleyerlerinde sima çkırmızıışmak istememektedir. Önce meseleyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor apareyı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak bâtınin kullanılan bir aparey olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak bâtınin yeğleme edilen aparey yapmıştır. Klima kullanma kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği katsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde berenarı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana isabetli seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlanamaması, hak montaj uygulamalarının yapılmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate kırmızıınmalıdır. Klima apareyı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak önemsiz bir sondaj yapılmalıdır.